mare

“Il molo”

Per me al mondo non v’ha un più caro e fido luogo di questo. Dove mai più solo mi sento e in buona compagnia che al molo San Carlo, e più mi piace l’onda e il lido?
- Umberto Saba

tramonto

“Diari”

I tramonti a Trieste pare che il mare si spalanchi rosso. Color sodo, non sparso nell’aria, ma attaccato a grossi strati alle cose. Colore virulento. La scena grandiosa. Il sole brucia il mare. Si capisce che non si spegne.
- Scipio Slataper

piazza

“Trieste e una donna”

Trieste ha una scontrosa grazia. Se piace, è come un ragazzaccio aspro e vorace, con gli occhi azzurri e mani troppo grandi per regalare un fiore…
- Umberto Saba

Trieste itinerant

An Experimental project proposed by the City of Trieste with the University of Trieste
A different way of thinking about tourism. The idea is to provide citizens / tourists the opportunity to choose which path to take in different historical and cultural itineraries offered and to be guided by the use of QR-Code placed on pedestals or display cases along the routes. Framing with your smartphone QR-Code place on the pedestal you can connect with the portal page dedicated to that route or in more detail at that stage is viewing content related to it is the video that will guide you to the next step. Each itinerary will be marked with a specific color.

Il progetto è stato realizzato grazie al finanziamento concesso dalla Regione Autonoma FVG, ai sensi della LR 12/2006, art. 6 c. 82-85 (finanziamenti in materia di promozione turistica)